۱۳۸۹ شهریور ۱۷, چهارشنبه

وب سایت قابل فهم

وب سايت مجموعه اي از اطلاعات درباره موضوع و يا عنوان خاص است. طراحي وب سايت مشخص کننده آرايش و ساختــار صفحات وبي است که بوجود آورنده وب سايت خواهند بود. يک صفحه وب شامـــل اطلاعاتي درمورد هدف ايجــاد وب سايت ميباشد. يک وب سايت را همــانند کتابي تصور کنيد کـه هر صفحه وب در حکم برگي از کتاب خواهد بود.
در زمينه طراحي وب سايت جنبه هاي گوناگوني بايد در نظر گرفته شود که به سبب پيشرفت روز افزون اينترنت همواره براين موارد افزوده مي شود. بري وب سايت هي تجاري عمومي، موارد زير از جمله اصلي ترين آنها به شمار ميروند:
طراحي سايت بر طبق عنوان و محتوي مطالب مي باشد.
مطالب، جوهر کلام و اطلاعات درون سايت بيد مطابق با هدف سايت بوده و طيفي از عموم را نشانه رود که به دنبال اطلاعات ارائه شده در سايت هستند.
سايت بايد قابل فهم بوده و برقـــراري ارتبــاط با آن حتي براي مخاطباني کـه آشنايي چنداني بـا وب ندارند، آســـان باشد. چنانچه سايت به اندازه کافي بزرگ بوده و اطلاعات زيادي را شامــل شود، بايد اطلاعات راهنما را به گونه ي بکار برد که به سرعت در اختيار بيننده قرار گيرند.
نمي کــار بايد کلي بوده و تمام صفحه را دربر گيرد تا بتواند پيـداري و ثبات را القــا کند. سبک نگارش بايد زيبا و تخصصي بوده و مناسب با سليقه مخاطبان و محتوي سايت باشد.
در نگارش متون و اطلاعاتي که مخاطب به دنبال آنها است بايد بزرگ نمي شود تا به بيننده القا کند که اين همان چيزي است که به دنبال آن بوده است.
همچنين سايت بايد به سادگي در اينترنت يافت شود و درصورت امکان در بالاي ليست هاي جستجو قرار گيرد، اگرچه همواره اينگونه نباشد لااقل در موتورهاي جستجوي اصلي چنين شود.
يک وب سايت معمولا شامـل متن و تصـاويـر است. اولين صفحه يک وب سايت صفحه خانه (Home Page) و يا صفحه ايندکس (Index) ناميده مي شود. بعضي از وب سايت هـــا از صفحه اي استفـــاده ميکنند کـــه معمولا صفحه خوش آمد ناميده مي شود. اين صفحه ممکن است شــامــل مواردي چون پيغــــــــــام خوش آمـدگويي، انتخاب زبـــان، انتخاب ناحيه جغرافيايي و يـا اعلام عدم پذيرش مسئوليت درمــوارد خاص باشد. هر صفحه وب درون سايت وب، يک فيلد HTML است که URL مخصوص به خود را دارد.
بعد از اين که هر صفحه وب ساخته شد، اين صفحات با استفاده از فهرست راهنمايي که از پيوندهاي مختلف تشکيل شده است به يکديگر متصل مي شوند.
هنگامي که يک وب سايت کامل شد بري آنکه بـري همه برروي اينترنت قابل مشاهده باشد بايد منتشر و يا ارسال (Upload) شود. اين کار به کمک يک ميزبانFTP انجام ميشود. هنگامي که سايت منتشرشد، مسئول سايت براي افزيش بازديدکنندگان، از تکنيکهاي گونــاگون استفاده مي کند. اين کار با ثبت کردن وب سايت در موتورهي جستجويي نظيرGoogle و Yahoo، تبادل لينک با وب سايت هي ديگر، ايجاد پيوند با وب سايتهي مشابه و غيره امکان پذير است.
 
منبع:تکتازوب

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر